Teambuilding (2022)

Să faci un film românesc nu-i chiar așa ușor: și dacă umpli toate sălile de cinema existente, din cota-parte a banilor pe bilete care-i revine producătorului e greu să-ți acoperi cheltuielile (avem prea puține săli și prea multe filme). De aceea timingul și alegerea publicului-țintă sunt importante. Teambuilding a ajuns acum și pe Netflix, după ce-a bătut un record în cinematografe în anul 2022.

Publicul său țintă sunt corporatiștii, de a căror limbaj face misteaux. Ca producție artistică este oarecum plicticos până în punctul culminant, respectiv scena discuției despre salarii. În rest, glumele de autobază sau de șantier, că altfel nu poți să le zici, nu te dau pe spate, dar pentru o seară de weekend, ca amuzament, poate fi ok.

Ați observat câte neologisme am folosit deja. Ei bine, corporateza din film, parodierea adică a limbajului corporatist, funcționează și în viața reală, și ăsta e unul din motivele pentru care a prins la public. Poate considerăm acest gen de umor ușor degradant, dar poate că ne și merităm soarta asta. În orice caz dacă n-ați văzut filmul în cinema, eu zic să intrați pe Netflix, că n-are rost să așteptați cartea 🙂

Poate că ne-am dorit prea mult corporații autohtone, gen PLM Global, care să ne vândă vise ÎN RATE. Așa că avem parte de un film „funcțional” ca rețetă, făcut pentru analfabeți funcționali, care a și prins la publicul ăsta. Ăștia sunt(em), cu ăștia defilăm. Teambuilding (mai bine-i ziceau CringeBuilding) adună glume băiețești, orgii, scopeli într-un film de care râzi.

După care-l uiți și revii la viața ta și jobul de corporație autohtonă, de luni. Nu-i nici o rușine să vezi filmulețul ăsta. Întotdeauna vor veni unii care țin să-ți spună. ba că nu ești specialist în film, ba că nu ești specialist în corporație. Dar asta nu trebuie să te împiedice să savurezi plăcerea unei producții locale care s-a lansat pe TikTok, acum vreo 3 luni.

Facebook a rămas doar pentru vârstele 40+ care au așteptat, ca mine, ca filmul să intre pe Netflix. Singura întorsătură oarecum neașteptată a filmului (că în rest aproape totul e clișeu) e că-ți dai seama abia pe final că se glumește doar pe seama angajatului (bine, și a corporației, în general), nu pe seama angajatorului.

Singura scenă de acest gen a fost scoasă în final (vezi clipul de mai jos). Ce mai prind în film sunt generalizările, regionalismele, diferențele între echipe – trebuie să recunosc că m-au prins ironizarea bășinilor clujene (da, știu că e un stereotip, dar aici stau) ca și toți cei din echipa ardeleană, mai ales Ionuț Rusu și Monica Odagiu – o braileancă vorbind cu accent maghiar.

Publicitate

3 comentarii la &8222;Teambuilding (2022)&8221;

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.